Review: Lexus GS-F [VIDEO]
Kan Lexus het met de GS-F concurrenten als de BMW M5 moeilijk maken?
Om te beginnen heeft de GS-F een atmosferische V8, daar waar de concurrentie gebruik maken van turbotechnologie. Een atmosferische motor heeft onder andere het voordeel dat het geluid niet gedempt wordt, de gasrespons directer is en de vermogensopbouw een stuk meer lineair is.
Toch is het niet allemaal zo mooi als het lijkt. De automatische versnellingsbak met acht versnellingen is namelijk erg traag met het terugschakelen, terwijl dat erg belangrijk is bij een hoogtoerige V8. Qua specificaties kan de GS-F zich spiegelen aan de concurrentie, maar de snelheidsbeleving valt erg tegen. De concurrentie voelt een stuk krachtiger aan dan de bijna 500 pk sterke GS-F.
Het onderstel van de GS-F is daarentegen wel prima. In een standaard GS is dit al goed, maar in de sportieve versie voegt Lexus ook nog een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel met drie standen toe, waardoor het karakter van de auto verandert.
Resumerend is de GS-F geen echte concurrent voor de gevestigde orde. Toch vreemd, aangezien Lexus met de LFA wel heeft aangetoond een auto met serieuze prestaties te kunnen bouwen.