Aston Martin is de weg kwijt…
Dat het met Aston Martin al vele jaren niet goed gaat is een slecht bewaard geheim. Er was te weinig vernieuwing in het modelprogramma en dan raakt de rijke klantenkring verveeld.
Het type klant dat AM dacht te bedienen (uitsluitend mensen met geld en goede smaak) is thans dusdanig in de minderheid dat je daar als sportwagenmerk niet van blijkt te kunnen leven. De groep die met veel geld voortdurend op zoek is naar (absurd) sterke prikkels is langzaamaan afgehaakt bij het chique Britse merk. Daar heeft dure productplacement bij James Bond weinig tot niets aan kunnen veranderen. En nu is het dus de vraag of AM de interesse van snelle jongens en meisjes nog tijdig opnieuw heeft weten te wekken met de iets wilder gestileerde DB11.
Voor de zekerheid zoekt Aston Martin daarom alvast nieuwe wegen om de toekomst van het roemruchte merk te verzekeren. En klaarblijkelijk hoeft het aristocratische Britse merk volgens het huidige management niet noodzakelijkerwijs (uitsluitend) als sportwagenmerk voort te bestaan. We hadden ooit al de Aston Martin Cygnet (een belachelijk dure, als AM vermomde Toyota IQ), nu hebben we binnenkort ook een speedboat: de AM37(S). Inderdaad, 37 voet lang en subzero cool. Ontworpen in samenwerking met de Nederlandse scheepswerf Mulder. Je kunt hem met bijpassende zonnebrillen bestellen in een heel erg chique Aston Martin winkel in de Londense wijk Mayfair. Daar kun je dan ook meteen worden geïnformeerd over het nieuwste AM-project: een futuristische woontoren in Miami. De gemeenschappelijke ruimten zijn ontworpen door AM-designer Marek Reichman (what’s in a name?) en het telt 66 verdiepingen. Best gaaf om vanaf het balkon je AM37 in de haven te zien liggen. Voor een paar weken. Dan is de lol er wel weer vanaf en verkoop je het gewoon weer (met winst).
----
Wil je weten wat zo'n Aston Martin tweedehands doet en er misschien zelfs een kopen? Klik dan hier voor het aanbod op Marktplaats.