Met de rijdende sloepen van vervlogen tijden wil Cadillac niet veel meer te maken hebben. Liever richten ze hun pijlen op kopers van Europese premiummerken. Met welke modellen denkt Cadillac met de CT6 dan te concurreren? De lengte van een hele ruime vijf meter en een prijs die dik boven een ton begint, verklappen dat Cadillac berijders van een Audi A8, BMW 7-serie en Mercedes S-klasse wil verleiden. Met een uiterlijk dat anders is dan anders zou dat kunnen lukken.
Alles aan boord
Wie nog dacht dat Amerikanen hopeloos achterliepen qua technologie, zou zich wel eens achter de oren kunnen krabben. De CT6 heeft alles aan boord wat je kan verwachten; van veiligheidsfeatures tot aan wifi en van massagestoelen tot aan een geluidssysteem van Panerai/Bose met maar liefst 34 (!) speakers.
Niet ouderwets
Wat aandrijving betreft is er ook niets ouderwets meer aan. De klassieke Amerikaanse V8 heeft zelfs het veld moeten ruimen, onder de motorkap huist een V6 met twee turbo’s en 417 pk. Het is genoeg voor een begrensde top van 240 km/u en een sprint naar 100 km/u in 5,7 seconden. Vlot genoeg dus, hoewel de A8, 7-serie en S-klasse in de meeste varianten nog sneller zijn.
Subliem veercomfort
Het stuurgedrag is prima en het veercomfort is zelfs subliem. Dankzij de
Magnetic Ride schokdempers lijken sommige hobbels (en drempels) er simpelweg niet te zijn. Helaas vallen de stoelen wel tegen in hun zijdelingse steun en zitcomfort; ze zijn behoorlijk hard.
Prijs
Al dit moois komt met een forse prijs, de CT6 kost minimaal 108.900 euro. Het Duitse trio begint bij een iets lager prijspeil, maar mist dan wel vierwielaandrijving, vierwielbesturing en nog vele andere goodies die de Cadillac wel heeft.
Bekijk de video hieronder voor de hele review:
Van plan om een tweedehands Cadillac te kopen? Kijk dan hier voor al het aanbod op Marktplaats!